Aby sme zlepšovali naše služby a obsah, táto stránka používa cookies. O ich používaní a možnosti nastavenia nájdete informácie tu
Povoliť cookiesPolitika je prijatá v súlade s usmernením 7 (poskytovanie informácií) Usmernenia k vybavovaniu sťažností sprostredkovateľmi poistenia č. EIOPA-BoS-13/164 (ďalej len „usmernenie EIOPA“)
1. Spoločnosť PROSIGHT Slovensko a. s., so sídlom: Kavečianska cesta 1A/3637, 040 01 Košice, IČO: 46 175 415, zápis v obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel Sa, vložka číslo 1609/V (ďalej len „spoločnosť“ alebo „samostatný finančný agent“ alebo „SFA“) v záujme plnenia povinností vyplývajúcej jej z zákona č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“) a taktiež v súlade s usmernením 7 (poskytovanie informácií) Usmernenia k vybavovaniu sťažností sprostredkovateľmi poistenia č. EIOPA-BoS-13/164 (ďalej len „usmernenie EIOPA“) vydáva Politiku vybavovania sťažností určenú pre klientov spoločnosti.
2. Ustanoveniami tejto Politiky sa riadia členovia štatutárneho orgánu spoločnosti, odborný garant spoločnosti a zamestnanci spoločnosti, ako aj štatutárny orgán podriadeného finančného agenta, odborný garant podriadeného finančného agenta a zamestnanci podriadeného finančného agenta ako aj mentor.
3. Výkon ustanovení Politiky bude v praxi kontrolovať odborný garant spoločnosti
1. Politika vybavovania sťažností upravuje postup pri vybavovaní sťažností, pričom je určená pre klientov a potenciálnych klientov pri vykonávaní finančného sprostredkovania.
2. Predmetný postup pri vybavovaní sťažností určený pre klientov a potenciálnych klientov pri vykonávaní finančného sprostredkovania je taktiež v súlade so spôsobom vybavovania sťažností klientov a potenciálnych klientov upraveným v internom predpise spoločnosti upravujúcom komplexne postupy a mechanizmy pri vybavovaní sťažností: Smernica o spôsobe vybavovania sťažností klientov a potenciálnych klientov (005A).
3. V zmysle Usmernenia EIOPA je sprostredkovateľ poistenia povinný zverejniť informácie o svojom postupe pri vybavovaní sťažností ľahko dostupným spôsobom, napríklad vo forme brožúr, letákov, zmluvnej dokumentácie alebo na internetovej stránke sprostredkovateľa poistenia. Na základe uvedeného sa spoločnosť rozhodla predmetné informácie zverejniť na svojom webovom sídle.
4. Spoločnosť poskytuje jasné, presné a aktuálne informácie o postupe pri vybavovaní sťažností pre klientov a potenciálnych klientov pri vykonávaní finančného sprostredkovania.
1. Pre účely jednotného postupu sa v zmysle tejto politiky rozumie:
2. Za sťažnosť sa nepovažujú žiadosti, ktoré nemajú povahu výhrad voči poskytovaným službám spoločnosťou (napr. žiadosť o kópiu záznamu zo stretnutia s klientom, žiadosť o súčinnosť pri vybavovaní poistnej udalosti a pod.) a žiadosti o informácie.
Táto politika sa neuplatňuje:
2. V prípadoch podľa predchádzajúceho bodu spoločnosť informuje sťažovateľa o skutočnosti, z akých dôvodov nie je príslušnou osobou, ktorej sa má sťažnosť predložiť.
3. V prípade, ak spoločnosť identifikuje príslušnú osobu, ktorej by mala byť sťažnosť zaslaná, uvedenú sťažnosť postúpia tejto osobe až po odsúhlasení tohto schválenia sťažovateľom.
Prevádzkovateľ spracováva Vaše osobné údaje buď manuálne alebo za využitia elektronických systémov. Prevádzkovateľ prijal všetky potrebné a nevyhnutné opatrenia nielen technického alebo aj personálneho a kontrolného charakteru, aby úroveň ochrany Vašich osobných údajov bola čo najvyššia.
1. Sťažnosť môže klient alebo potenciálny klient podať niekoľkými spôsobmi a to:
2. Sťažnosť musí obsahovať:
V prípade fyzickej osoby nasledujúce údaje:
V prípade právnickej osoby:
3. Pri neúplných informáciách a dokladoch potrebných pre správne posúdenie sťažnosti a jej úspešné vyriešenie je možné od klienta alebo potenciálneho klienta vyžiadať ich doplnenie.
4. Sťažnosť sa bude ďalej posudzovať, aj keď osoba podávajúca sťažnosť predloží iba čiastočné alebo žiadne dokumenty, napr. ak došlo k ich strate. V takomto prípade sa bude vychádzať z dokladov (písomností) archivovaných v spoločnosti.
1. Každá sťažnosť sa zaeviduje do evidencie sťažností.
2. Sťažnosti sú vybavované v poradí podľa ich prijatia do spoločnosti.
3. Spoločnosť potvrdí prijatie sťažnosti klientovi:
4. Lehota na vybavenie sťažnosti je 30 (slovom: tridsať) kalendárnych dní od prijatia sťažnosti do spoločnosti. V prípade, že zo závažných dôvodov nie je možné vybaviť sťažnosť v lehote uvedenej vyše tohto článku, môže spoločnosť predĺžiť lehotu na vybavenie sťažnosti najviac na 60 (slovom: šesťdesiat) kalendárnych dní odo dňa doručenia sťažnosti, pričom musí sťažovateľovi oznámiť dôvody predĺženia lehoty na 60 (slovom: šesťdesiat) kalendárnych dní, a to do 30 (slovom: tridsať) kalendárnych dní odo dňa doručenia sťažnosti.
5. Klient alebo potenciálny klient je do 30 (slovom: tridsiatich) kalendárnych dní od prijatia sťažnosti spoločnosťou informovaný o výsledku riešenia sťažnosti a to písomnou formou v podobe doporučeného listu na ním uvedenú adresu v zaslanej sťažnosti. V prípade, ak klient alebo potenciálny klient tento list s výsledkom riešenia sťažnosti neprevezme, považuje sa za doručený v deň, kedy bol list vrátený na adresu sídla spoločnosti.
6. V prípade prijatia konečného rozhodnutia, ktoré plne neuspokojuje požiadavku sťažovateľa spoločnosť komplexne vysvetlí svoje stanovisko k sťažnosti a informuje sťažovateľa o ďalších možnostiach riešenia sťažnosti, napr. o dostupnosti ombudsmana (napr. bankový či poisťovací ombudsman), o prípadných alternatívnych riešeniach sporov (napr. existencia rozhodcovskej doložky) alebo ďalších príslušných orgánoch na riešenie sťažnosti (napr. odbor ochrany spotrebiteľa Národnej banky Slovenska).
7. Sťažnosť je vybavená zaslaním oznámenia o vybavení sťažnosti sťažovateľovi spôsobom akým bola doručená sťažnosť.
1. Táto politika sa s okamžitou účinnosťou oznamuje všetkým organizačným zložkám spoločnosti a je záväzná s účinnosťou od 20.10.2022 pre všetkých podriadených finančných agentov a zamestnancov vykonávajúcich finančné sprostredkovanie na základe platnej zmluvy so spoločnosťou až do odvolania.
2. Kontrolu dodržiavania ustanovení tejto smernice odborný garant spoločnosti a ním poverení zamestnanci.
3. V prípade nespokojnosti klienta alebo potenciálneho klienta s vybavovaním alebo vybavením sťažnosti pri vykonávaní finančného sprostredkovania sa môže klient alebo potenciálny klient obrátiť na odborného garanta spoločnosti buď emailom lubosries@prosight.sk alebo prostredníctvom listu na adrese: odborný garant, PROSIGHT Slovensko a. s., so sídlom: Kavečianska cesta 1A/3637, 040 01 Košice.